Sunday, May 3, 2009

Sambungan Cerita semasa Pesta Muzik...

hurmmm.......alhamdulillah kite dapat bersua lagi....ni nak cte lg tntang sesuatu yang terjadi masa kmi di Sekolah SDASA smasa pertandingan PESTA MUZIK berlangsung..

ketika aku brada kat pintu utama tuk tgk bdk2 aku mnari dari jauh,tbe2 aku terdengar bunyi telefon dari blakang aku...aku pun wat xtau je n xpndang blakang coz nak tumpukan pandangan aku kat stage tuk tgk adek2 aku mnari...tbe2,tlefon yang bbunyi td senyap n kdngaran stu suara seperti pernah aku dgr sblum ni......tp aku wat xtau je ar...smpai stu ktika aku terdengar perbualan tu mngeluarkan pkataan yang membuatkan aku trasa geram n rase cam nak mletup....

aku mase tu mang rase nak sound je ckgu yang tgh tlefon tu,tp aku ttap xpandang blakang coz nak dgr lg pbualan ckgu tu lam tipon...dgr pnye dgr,skgu tu pun tbe2 pergi dari situ...tau x pe yang ckgu tu cakap?????

cte mula2 camni....dulu aku pnh ar ngajar kat stu skolah mnengah ni...pkaian,mekap n banyak peralatan aku bg dorang guna tuk pertandingan coz skolah mnengah tu,bkas skolah aku gak...tiap2 tahun blh dikatakan aku ajar pcuma je tanpa minx pape coz bg aku,skolah tu bnyak bjasa pd aku...smpai stu ktika pd 2008,kmpulan kbudayaan skolah tu diambil alih oleh guru2 baru yang aku xknl....mse mula2 tu sgan gak ar,tp lame2 kmi smua dapat bkerjasama...aku mngajar sampaila pertandingan 2008 diadakan n sampailah skolah tu diminta wat persenbahan tarian tuk stu pertandingan peringkat Kebangsaan dimana N.9 mnjadi tuan rumah pertandingan prnkat kbngsaan tersebut...persembahan tuk pertandingan ape tu aku xnak gtau,yang pnting spe makan cili die yang trasa pdasnye...btul x???

mse persembahan tu mang aku n 2orang lgi kwn aku ade krisis ngan ckgu2 skolah tu...dorang janji mcm2 tp habuk pun xde....tp pe ley buat,mase tu aku xde wat pape surat htam putih...sjak dari tu aku da pasang niat yang aku akan wat surat lau skolah tu pnggil lagi aku ngajar...pd bulan march 2009,aku dpat tlefon wakil dari guru kbudayaan tu,die mnx aku ngajar skolah tu tahun ni...aku pe lg,on je ar tp aku akan siapkan surat tuk ngajar tu...surat perjanjian spaya aku x dipergunakan lagi...ble smpai je skolah tu n bg surat yang aku wat,muka ckgu tu brubah trus...haaaahaaaa...pdan muka die..die ingat aku ni budak2 bodoh ley die permainkan...pastu die pun gi ar bncang ngan kuncu2 die....skali ble slesai je bncang,jwpannye dorang xstuju tuk amek aku...tau xsbb ape?????sbbbbb dorang xde duit nak byr...padan la muka dorang,,aku da tlg,pastu pergunakan aku spe suruh..

ble tbe mase tuk pertandingan mula ar crite aku curik costium dorang...pdahal pd 2008 aku yang bnyak pnjamkan cstium kat dorang...lgpun aku xsangka ar sampin yang aku bli seakan2 warna sampin dorang tahun lepas...tu die kate aku curi,pdahal cstium tu dorang yg smpan...PENDING n CUCUK SANGGUL pnye la mahal aku bli,die kate aku amek dorang pnye...KEPALA OTAK dorang...die ingat,die sorang je blh bli gaknye...lau aku nak curi camne plak,sdangkan pas je persembahan tuk kebangsaan tu,aku da xdatang sane langsung...habis rata orang die ckp aku mncuri masa pertandingan PESTA MUZIK 2009 tu...

aku angin n g jmpe ar Ckgu yang bjak pandai tu n tnye npe ckp camtu,trus lak die xnak ngaku n kate yang die xckp pape...sdangkan aku sndri dgr mase die tgh tlefon tu....x ke SENGAL nmenye tu....last2 die sndri yang malu...pendek crite,PADAN MUKA dieeeeee...lain kli jgn tduh smbarangan....da TAMATTTTTTTT........Puas rasenye da dpat luahkan....

No comments:

Post a Comment